Založ si blog

Voda- dôležitá látka pre zachovanie zdravia, dobrej kondície a optimálnej váhy

Vedeli ste, že voda je hneď po kyslíku najdôležitejšou látkou ľudského tela, ktorú nevyhnutne potrebujeme? Tvorí dve tretiny nášho tela.
Aká je jej úloha?
-Významne ovplyvňuje metabolizmus na všetkých úrovniach. Každá chemická reakcia v našom tele sa deje vo vodnom prostredí.
– voda sa zúčastňuje na procese trávenia, vstrebávania a vylučovania
-transportuje živiny k bunkám
-udržuje ich správnu funkčnú a reprodukčnú schopnosť
-maže kĺby a šľachy a umožňuje činnosť svalov
-až 80% krvi tvorí voda, čiže je dôležitá na plnenia všetkých úloh krvi a aj lymfy
-je potrebná pri dýchaní a výmene dýchacích plynov
-chráni mozog a miechu pred poškodením
-reguluje telesnú teplotu
-vyplavuje toxické látky cez obličky, črevá a pokožku
– udržuje zdravý a svieži vzhľad našej kože, bez vody naša pleť pôsobí unavene, matne bez jasu, stráca          napätie a pevnosť, začínajú sa tvoriť jemné vrásky
Voda ako pitný režim
Telo potrebuje denne prijať pitím 1,5 až 2,5 litra vody na zachovanie optimálnej funkcie. Teda pitný režim nie je módny trend, ale snaha o zachovanie zdravia. Množstvo prijatej vody  samozrejme závisí od stavby tela, veku, aktivity a aj podnebia. Potreba tekutín sa zvyšuje počas letných horúcich dní,  pri namáhavej fyzickej práci a športe, keď sa viac potíme, rozhodne treba piť viac! Keďže potením strácame minerály a vitamíny, je vhodné ich doplniť minerálnymi vodami so zníženým obsahom sodíka, najviac pol litra denne a kvalitnými ovocnými šťavami okolo 200 až 300 ml denne.
Najprirodzenejším nápojom pre naše telo je však pitná voda. Ideálne je začať deň pohárom vlažnej vody a polovicu odporúčaného denného množstva tekutín vypiť dopoludnia. Zistíme, že sa cítime oveľa lepšie, pretože sa nám prečistia čreva, naše telo sa primerane zavlaží, premyjú sa obličky a zlepší sa aj krvný obeh. Dodržiavanie pitného režimu je len otázkou zvyku.

Ako to je s pitným režimom u Vás?
Náš tip: Pripravte si svoju dennú dávku, napr. 2 litre do fľaše , postavte ju na pre Vás viditeľné miesto a snažte sa ju do večera vypiť. Uvedomte si, že každá strata vody, ak nie je doplnená pitím, má negatívny vplyv na Váš organizmus.

Čo sa stane ak málo pijete
Často sa stáva, že nedostatok vody vedie k prejedaniu sa, pretože mozog nerobí rozdiel medzi hladom a smädom a Vy nie ste hladní, ale smädní.. Pri nedostatočnom pitnom režime sa zadržiava aj  voda v bunkách, ktoré zväčšujú svoj objem a organizmus nadobúda vzhľad nadváhy. Dodržiavanie správneho pitného režimu je dôležité bez ohľadu na to, či ste zdraví, alebo chorí, tuční či chudí. Piť treba pri športovaní aj pri odpočinku.
Ak pijeme málo v cievach a tkanivách sa hromadia odpadové látky, krv a lymfa sa zahusťuje, oslabuje sa imunita, zlyháva prenos nervových vzruchov, spomalí sa regenerácia buniek a človek rýchlejšie starne. Signál smädu prichádza oneskorene, až pri veľkom nedostatku vody v tele.

Ako sa to prejaví?

-bolesťou  hlavy (mozog je zložený zo 70 – 85 % vody)
-únavou, málo energie, nesústredenosť ( organizmus je preplnený toxínmi a nemá dostatok vody na vylúčenie)
-zadržiavaním  vody ( vedie k obmedzeniu vylučovania čím sa zvyšuje riziko tvorby obličkových kameňov, reumatických problémov, )
– zápchou (voda je dôležitá pre správne  a pravidelné vylučovanie)                               
-zahusťovaním krvi so zvýšeným rizikom trombózy a embólie                                 
-rozvrátením metabolizmu
-objavuje sa povlak na jazyku, nepríjemný dych, pociťujete sucho v ústach
-pleť je sivá a bez pružnosti
-oči sú padnuté a v okolí sa tvoria tmavé kruhy

Pri strate  20 % tekutín zlyháva celý organizmus, nastáva kolaps a bez rýchlej lekárskej pomoci niet záchrany.

Nie všetky tekutiny sú zdrojom hydratácie. Alkoholické a kofeínové nápoje a silné čierne čaje majú močopudný  účinok a telo dehydrujú. Sladené nápoje obsahujú  veľké množstvo cukru, ktorý zaťažuje žalúdok a spomaľuje vstrebávanie vody. Diétne nápoje obsahujú umelé sladidlá a podobne. Mlieko nie je nápoj, je to potravina. Takže toto by určite nemalo patriť do Vášho pitného režimu.

Samozrejme ani dostatočný príjem vody neznamená automatické chudnutie.
Pokiaľ sa rozhodnete niečo zmeniť a chcete pomôcť so zdravým stravovaním a úpravou životného štýlu.

Zdravé raňajky a zdravá večera

10.05.2013

Zdravé raňajky a zdravá večera sú základom Vášho zdravia a vitality. Pokiaľ chcete schudnúť, tak navyše Vám urýchlia chudnutie. Pokiaľ to podceníte, nikdy natrvalo a bez jojo efektu neschudnete. viac »

Optimálna kondícia na dlhú dobu!

09.05.2013

Pre dosiahnutie optimálnej výkonnosti je potrebné dodržať tieto 4 zásady.ZÁSOBENIE:Sacharidy – okamžitá pohonná látka. Rýchlo spaľované látky využívané organizmom napr: cestoviny, ryža, viac »

Pečeň

07.05.2013

Jednou z prvých línií obrany je zažívacia sústava. Rozkladá potravu aby sa z nej mohli uvoľňovať živiny, reguluje vstrebávanie a vylučovanie odpadových látok. Zásadný význam má účinné viac »

Robert Fico, žatva

SPPK by uvítala európsku legislatívu proti dvojakým potravinám

24.02.2017 15:36

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora uvítala iniciatívu predsedu vlády SR Roberta Fica riešiť problematiku dvojakej kvality potravín.

stará ľubovňa, testament

Kniha závetov poodhaľuje minulosť Starej Ľubovne

24.02.2017 15:00

Pred niekoľkými týždňami za podpory Fondu na podporu umenia vydalo Ľubovnianske múzeum Knihu testamentov mešťanov mesta Stará Ľubovňa.

Sabine Oberhauserová

Rakúska ministerka Sabine Oberhauserová podľahla rakovine

24.02.2017 14:55

Vo veku 53 rokov podľahla vo štvrtok rakovinovému ochoreniu rakúska sociálnodemokratická ministerka zdravotníctva Sabine Oberhauserová.

V USA zomrel hráč PC hier počas 24-hodinového maratónu

24.02.2017 14:44

V Spojených štátoch zomrel hráč počítačových hier počas 24-hodinového herného maratónu, ktorého cieľom bolo vyzbierať peniaze pre nadáciu.

realny

Tento blog je vytvorený pre každého, kto sa chce dozvedieť niečo viac o tele a fungovaní tela. Naše telo potrebuje v dnešnom uponáhľanom živote veľa vitamínom, minerálov a stopových prvkov. Preto je veľmi dôležité užívať doplnky výživy. Doplnky výživy sú nevyhnutné pre nás všetkých. Viac informácii nájdete na herbishop.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 12671x
Priemerná čítanosť článkov: 2112x

Autor blogu

Kategórie

Archív